First Snow

IMG_1220

When I was sitting at my desk this morning and looked out of the window to see something other than my screen for once there were thick, soft, white snowflakes falling in the street. And on the rooftops. And the trees. It didn’t really stop today, and even though it’s still a bit too warm for the snow to stay and not to melt, it now like winter is finally here.

Have you had the first snow of this winter yet (given that you live in a region where it snows in winter)?

Advertisements

2 thoughts on “First Snow

  1. ♥♥♥♥♥♥♥
    Schnee!!! Ja, gerade heute. Ich saß im Bus heim von der Uni und da fand ich mich plötzlich in der Altstadt im dichtesten Schneegestöber wieder (:
    Überall kleine Kinder, die versucht haben, mit ihren ZUngen Schneeflocken einzufangen. herrlich.
    Leider wohne ich nicht in der Stadt, sondern in einem Dorf, in dem es dann irgendwie nicht geschneit hatte. Komisch, normalerweise ist das nämlich immer anders rum…

  2. Bei mir hat es bisher leider noch nicht geschneit, was nicht besonders ungewöhnlich für die Region und die Jahreszeit ist. Vom Verkehrschaos angeht, speziell was Busse und Bahnen angeht, einmal abgesehen, freue ich mich aber schon sehr auf den ersten Schnee und habe meinen Freund auch schon heftig für die Flocken beneidet, die bei ihm bereits gefallen sind.

Any thoughts?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s